20 Şubat 2012 Pazartesi

Perlina Genel Müdürü Mehmet Katırcı İle Bir Roportaj

Değerli Perlina Blog üyeleri, kısa bir zaman zarfında Perlina’yı daha yakından tanıma fırsatını bulmak için, Perlina Blog sayfasında merak ettiğiniz konular üzerinde durmaya çalışıyoruz. Perlina'yı yakından tanımak demek, ürün ve markayı bilmekle birlikte, kurumsallığı hakkında da bilgi sahibi olmak demektir. Perlina ailesi büyük bir ailedir. Perlina; tasarımdan üretime, tanıtımdan pazarlamaya kadar, bünyesinde görev alan bütün çalışanlarıyla, Perlina’ya hizmet veren ve hizmet alanlarıyla birlikte daha da büyük bir ailedir. Perlina'ya gelen ve Perlina'ya sevgi duyan herkesi kucaklayan yapısıyla daha yakından tanıyalım istedik. Bu amaçla Perlina kurucusu ortaklarından ve Perlina Genel müdürü Mehmet Katırcı beyle bir küçük röportaj gerçekleştirdik;
 
Mehmet bey, sosyal paylaşım sitelerinde dünyaca ünlü markalar bir marka sevgisi ve sadakati oluşturmak için bu mecralarda yer alıyor. Perlina’da sosyal medyanın birçok kulvarında yerini aldı. Sosyal organizasyonlar ve paylaşımlarla izleyicilerimiz oluşmaya başladı. Biz bu çalışmayla Perlina'nın kurumsal yapısı hakkında da bilgi vermek istiyoruz. Bundan dolayı Perlina Kurumsal İletişim Direktörü olarak sizinle bir söyleşi planladık. Şimdi ilk sorumuzla başlayabiliriz..

 
Perlina gibi bir markayı oluşturdunuz.. Birçok mağazanızla giyim sanayinde hanımlara özel koleksiyonlarla hizmet veriyorsunuz. Bu konuma nasıl geldiniz? Yola kimlerle ve nasıl çıktınız? Daha doğrusu önce Mehmet Katırcı kimdir? Sizden başlayarak Perlina’nın geldiği yeri bize anlatır mısınız?

1956 Yılında “Yusuf Mağazası” adı altında perakende mağazamızla sektöre giriş yaptık. Daha sonra 1998 yılında Perlina markasını tüketicilerle buluşturduk. Perlina firmasını iş ortağımız Murat Sungurlu, kardeşim Emre Katırcı ile birlikte kurup, toptan satışta ve kendi perakende mağazalarımızda faaliyet gösteriyoruz.  Ben Gazi Üniversitesi İktisadi İdari Bölümler Fakültesi İşletme bölümü mezunuyum. Okul bittikten sonra doğrudan kendi firmamızda iş hayatıma başladım. Yaptığımız işle ilgili büyük bir hizmet verdiğimize inanıyorum. Önemli olan müşterilerimizin memnuniyetidir. Bu memnuniyeti elde edebilmek için ürünlerimizin vitrinlere gelinceye kadarki safhalarında gereken titizliği ve hassasiyeti gösteriyoruz. Perlina markasını dünyanın en prestijli markalarından gibi saymak mümkündür. Bizim varlığımız ancak Perlina'nın gerçek bir marka olmasıyla eşdeğerdir.

Perlina bir marka olduğuna göre, ürettiği ürünü bizzat önce kendisi sahip çıkıyor demektir. Perlina markası triko kullanan müşteriler, gönül rahatlığı ve iç huzuruyla kullanabileceği giysileri neye göre tercih ederler? Bunun diğer markaların ürünlerinden renk, model, desen, dünyadaki moda trentlerine uygunluk bakımından, bir farkı var mıdır? Ya da bunların dışında Perlina’nın kalitesi ve kurumsal hizmet bakımından neler diyebiliriz?

Ürünlerimizi öncelikle müşterilerimizin arzu ve isteklerine göre tasarlıyoruz. Dünyadaki tüm moda trendlerini takip edip, birçok fuar ve organizasyonlarda dünya trendlerini takip ediyoruz. Bu bilgi ve birikimi türk kültürü esintileriyle harmanlayarak gerek model, gerek renk ve tercihlerimizle tüm seçenekleri gözden geçirip koleksiyonlarımızı oluşturuyoruz. Ürünlerimiz büyük beden ve küçük beden olarak, her yaş grubuna hitap etmektedir. Ayrıca kişisel tercih olarak farklı modellerimiz bulunmaktadır. Koleksiyonumuzda herkes kendi tarzına göre bir ürünümüzü muhakkak bulacaktır. Ürün konseptinde yelpazemiz çok geniş olduğundan dolayı, diğer markalardan daha  aranır ve tercih edildiğimizi söyleyebiliriz..

Perlina doğal olarak müşteri profiline ve demografik yapısına göre bir stratejik ürün planlaması yapıyordur. Bu planlamayı yaparken, araştırma, geliştirme, tasarım, gibi unsurlarla yeni kreasyonlar oluşturmaktadır. Bu binbir türlü hesaplamadan geçerek Perlina ürünleri mağazalarımızın vitrinlerinde müşterilerimizin beğenisine sunulmaktadır.  Bir ürünün müşterinin beğenisine gelene kadar geçirdiği evreleri nasıl anlatabiliriz. Bu kolay olmasa gerek?

Öncelikle geniş bir tasarım ekibimiz bulunmaktadır. Hem kendi bünyemizde çalışan arkadaşlarımız olduğu gibi, hem de özgün tasarımları ile koleksiyonumuza destek sağlayan, alanında uzman değerlerle çalışmalarımızı sürdürmekteyiz. Sezon çalışmalarımız bir yıl öncesinden başlamaktadır. Katılmış olduğumuz fuarlarda dünya moda trendlerinin yorumları, yazılan makaleler, dünya çapındaki tüm gelişmeler koleksiyonumuza ışık tutmaktadır. Ürün seçimlerimize tasarımdan pazarlamaya, kendi mağaza müdürlerimizden, ürünlerimizi satan bayilerimize kadar herkesin fikrini alıp ona göre çalışmalarımızı yürütüyoruz. Tabi ki yaptığımız iş kolay bir iş değildir. Bizdeki kolaylık, her ünitenin ve her sorumlunun eşgüdümlü çalışarak bir ahenk içinde olmamızdandır. Ayrıca her müşterimizin uyarısını da ciddiyetle dikkate almaktayız.

Biliyorsunuz ki, bir anlamda dünya küçülerek bir köy haline geldi diyebiliriz. Gerek internet, gerek başka vasıtalarla herkes birbirini tanır hale geldi. Dünya milletleri her alanda birbirlerinden etkilenir oldu. Kültür, sanat, ekonomi alanında rekabet olduğu gibi ticaret alanında da bir rekabet yaşanmaktadır. Bir bakıyoruz adı duyulmamış ülkelerin bile ürünleri bizim ülkemizde pazar bulabilmektedir. Böyle bir rekabet ortamını düşünürsek,  Perlina yöneticisi olarak bu konuda neler söyleyebilirsiniz?

Doğal olarak her ürün ve marka birbirini etkileyecek ve hizmet yarışında varlıklarını ispatlayacaklardır. Üretilen ürünün kaliteli olup, müşterinin beğenisini kazanarak, onu vitrinden alması ve kullanması demek, ürünün marka haline gelmesi demektir. Bizim dışımızda hangi ülkenin ürün ve markası ne olursa olsun, bunların varlığı bizi olumsuz etkilemez. Ancak ürünlerimizin ve markamızın değerini göstermek açısından bizim için önemlidir. Rekabetten bereket doğar. Biz müşterimizin beğenisini kazanarak gönüllerde taht kurmak isteriz. Bütün arzumuz gönüllerde hoşnutluk oluşturmaktır.

Perlina üretimini bilinirlilik ve satış kriterlerini dikkate alarak yaptığına göre, gerçek hedefine varabilmiş midir? Tanıtım ve pazarlama arasında bir eşgüdüm sağlanabiliyor mu? Bu sağlanıyorsa üretimin de kademe kademe artacağı ve markanın yaygınlaşacağını düşünebiliriz. Bu konudaki düşünceniz nelerdir?

Perlina ilk etapta kalite olarak müşterilerimizin beğenisini kazanmıştır. Birinci hedefimiz kaliteyi yakalamak idi. Bunu başardığımızı söyleyebilirim. Zaten ürünlerimizi kullanan her müşterimiz memnuniyetini hem bize, hem de etrafına yansıtarak doğru bir yolda olduğumuz kanıtlanmaktadır. Bundan sonraki hedefimiz ise, daha da yaygınlaşmak ve daha çok insana hizmet vererek Perlina memnuniyetini yaşatmak olacaktır. Biz adımlarımızı yere sağlam basarak atıyoruz. Hiç bir maceraya düşmeden, akılcı ve güzel duygularla çalışmamızı idealize ediyoruz.  Tanıtım ve pazarlamada bir eşgüdüm sağlamış durumdayız.  Bunun için her iki unsuru dengeli götürmek zorundayız. Tüm ünitelerin sağlıklı işlemesi aynı zamanda Perlina'nın büyümesi ve yaygınlaşması demektir.

Mehmet Bey; bütün Perlina dostlarımız adına size bir teşekkür borcumuz var. Bize vakit ayırıp, Perlina hakkında sorularımızı cevaplayarak bizi bilgilendirip, aydınlattığınız için teşekkür ederiz.

Bil mukabil ben de teşekkür eder; Perlina dostlarımıza sağlık ve esenlikler dilerim.

Perlina
Kurumsal İletişim Direktörü

7 yorum:

darkolivee dedi ki...

çok güzel bir paylaşım olmuş, ürünlerin kalitesine diyecek hiçbirşey yok, orası tartışılmaz fakat, biraz günümüz modası ve trendleri de göz önüne alınmalı, sizin sayfanızda paylaştığınız görsellerden yola çıkarak söylüyorum, bebe yaka elbiseler bluzlar, şifon etekler, neon renkler, salaş tunikler biraz bu görsellerden paylaşırsanız emin olun katılımcı sayınız ve izleyici kitleniz artar, yazılı paylaşımlardan çok, ilgi çekecek görsellere yönelmelisiniz...

başarılarınızın devamını dilerim...

sevgiler

Perlina dedi ki...

Blogumuza gösterdiğiniz ilgi ve önerileriniz için çok teşekkür ediyoruz. Fikirleriniz bizim için önemli ve dikkate alınacaktır..

Sevgiler..

efla_hatun dedi ki...

başarılanızın devamı dileklerimle ..

Perlina dedi ki...

Teşekkür ederiz.

Emre KATIRCI dedi ki...

çalışmalarınızda başarlar

Emre KATIRCI dedi ki...

ÇALIŞMALARINIZDA BAŞARILAR

Perlina dedi ki...

Teşekkür ederiz Emre Bey..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...